Šīs tīmekļa vietnes satura kvalitātes uzlabošanai un pielāgošanai lietotāju vajadzībām tiek lietotas sīkdatnes - tai skaitā arī trešo pušu sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni Jūs piekrītat sīkdatņu lietošanai.
2019. gada pirmajā pusgadā Citadele turpina īstenot vienotu Baltijas stratēģiju un sniegt labākos produktus un pakalpojumus saviem klientiem
Emitents Citadele banka, AS (2138009Y59EAR7H1UO97)
Veids 1.2 Pusgada finanšu pārskati un revīzijas ziņojumi / ierobežotas pārbaudes
Valoda LV
Statuss Publicēts
Versija
Datums 2019-08-30 16:39:01
Versijas komentārs
Teksts

Galvenie rādītāji un notikumi

  • Citadele turpināja attīstīt digitālos pakalpojumus klientiem Baltijā, veicot uzlabojumus un atjauninājumus virknē bankas piedāvāto produktu
  • Aktīvo klientu skaits pārsniedz 281 tūkstoti.
  • Grupas neto peļņa 2019. gada pirmajā pusgadā bija 16.2 miljoni eiro
  • Kredītportfelis palielinājās par 128 miljoniem eiro (9% pieaugums salīdzinājumā ar 2018. gada pirmo pusgadu) un sasniedza 1,488 miljonus eiro.
  • Baltijas privātpersonu un korporatīvo klientu segmenta klientiem jaunos kredītos izsniegti 285 miljoni eiro.
  • Baltijas rezidentu depozīti pieauga par 202 miljoniem eiro.

Citadeles koncerna  darbību 2019. gada pirmajā pusgadā raksturo stabili rādītāji visos galvenajos darbības segmentos, pieaugošs klientu skaits, spēcīga kapitāla bāze un uzlabojumi grupas aktīvu kvalitātes rādītājos.

Strādājam, lai paplašinātu iespējas klientiem

Klientu prasības attiecībā uz banku produktu funkcionalitāti, ātrumu un pieejamību ir augstas, īpaši digitālajos kanālos. 2019. gada 1. pusgadā banka turpināja strādāt pie digitālo produktu uzlabojumiem un jauninājumiem.

Tika ieviesta iespēja pieteikties un saņemt patēriņa kredītu mobilajā lietotnē klientiem, kuriem ir veikts kredītspējas novērtējums. Paplašinātas norēķinu iespējas maksājot ar viedtālruņiem – tagad Citadele VISA karšu īpašnieki ar Android operētājsistēmu, līdzdvērtīgi Mastercard un Maestro karšu īpašniekiem var norēķināties tirdzniecības vietās ar viedtālruni. Domājot par ātriem, ērtiem un drošiem banku risinājumiem, ir veikti turpmāki uzlabojumi MobileSCAN autentifikācijā un maksājuma autorizācijā.

Nepārtraukti digitālo kanālu uzlabojumi un esošo attālināto pakalpojumu ērtība ir sekmējusi klientu aktivitātes palielināšanos. Mobilās lietotnes un Internetbankas lietotāju skaits kopš gada sākuma ir palielinājies attiecīgi par 24% un 3%, sasniedzot 99 tūkstošus aktīvo mobilās lietotnes un 177 tūkstošus aktīvo Internetbankas klientu.

Tajā pat laikā, domājot par klientiem, kuri dod priekšroku tradicionālai apkalpošanas pieejai  un filiāļu apmeklējumam, 2019. gada 1. pusgadā tika atvērtas divas jaunā koncepta filiāles.

Īstenojot vienotu Baltijas stratēģiju

Citadele turpināja palielināt kreditēšanas apjomu privātpersonām un uzņēmumiem, kredītportfelim gada laikā palielinoties par 9%. Kopējais kredītportfelis palielinājās par 93 miljoniem eiro (7%) kopš 2018. gada beigām, atspoguļojot piesardzīgu kreditēšanas politiku un mērķi saglabāt kredītportfeļa kvalitāti. Kredītportfeļa apmērs uz 2019. gada 1. pusgada beigām, bija 1,488 miljoni eiro.

Klientu noguldījumi, kas ir nozīmīgākais finansējuma avots, pieauga par 7%, salīdzinājumā ar 2018. gada beigām. Noguldījumu pieaugums veidojās no Baltijas klientu noguldījumiem, kas pirmajā ceturksnī palielinājās par 202 miljoniem eiro. Kopējais Grupas noguldījumu apjoms uz 2019. gada 30. jūniju sasniedza 2,836 miljonus eiro.

Bankas aktīvo klientu skaits 2018. gada 1. pusgadā pārsniedza 281 tūkstoti.

CBL Asset Management izveido „CBL Ilgtspējīgu iespēju ieguldījumu plānu”

Ņemot vērā ilgtspējas apsvērumu nozīmi finanšu sistēmā, bankas meitas uzņēmums un pensiju pārvaldītājs CBL Asset Management (CBL AM) ir izveidojis Ilgtspējīgu iespēju ieguldījumu plānu. Tas ir Latvijā pirmais pensiju plāns, kura pensiju uzkrājumi investēti tādos uzņēmumos, kas ir ilgtspējīgas darbības līderi savā nozarē.

CBL Asset Management ir pievienojies arī ANO atbalstītai deklarācijai par Atbildīgu investīciju principu ievērošanu, tādējādi kļūstot par pirmo Latvijā dibināto pensiju pārvaldes uzņēmumu, kas ir pievienojies šai organizācijai un darbosies atbilstoši Atbildīgu investīciju principiem. Parakstot šo deklarāciju, CBL AM ​​ir apņēmies, ka turpmāk uzņēmums pastiprināti analizēs arī vides, sociālos un korporatīvās pārvaldības (ESG) faktorus, izvērtējot un pieņemot lēmumu par investīcijām, vienlaikus veicinot šādas prakses izplatīšanos industrijā.

Par Citadeli

Citadeles grupas akcionāri ir starptautisks investoru konsorcijs ar pieredzi banku sektorā visā pasaulē un Eiropas Rekonstrukcijas un attīstības banka. Citadeles grupa tiek pārvaldīta no Latvijas ar filiālēm un meitas uzņēmumiem Latvijā, Lietuvā, Igaunijā un Šveicē. Citadele nodrošina norēķinus un karšu maksājumus, aizdevumus, noguldījumu, ieguldījumu, aktīvu pārvaldes un līzinga pakalpojumus, kā arī virkni ekskluzīvus, unikālus produktus. 2019. gadā viens no vadošajiem klientu servisa novērtēšanas un uzlabošanas uzņēmumiem Centrālajā un Austrumu Eiropā – “Dive GROUP” – atzina Citadeli par banku ar labāko klientu apkalpošanas servisu Latvijā un otro labāko Lietuvā.

 

Papildu informācija:

 

Aiga Volksone

Tālrunis: +371 26333193

Mārketinga un korporatīvās komunikācijas daļas vadītāja

E-pasts: Aiga.Volksone@citadele.lv

 

Ilona Frīdmane

Investoru attiecību vadītāja

Tālrunis: +371 67010183

E-pasts: IR@citadele.lv

 

Mihails Goļevs

Finanšu institūciju daļas vadītājs

Tālrunis: +371 6 777 8585

E-pasts: IR@citadele.lv

Pielikumi
Pusgada_parskats_6m2019.pdf (6146.04 kB)